Informatie

IJsclub “Ons Belang” in Dwarsgracht is opgericht in januari 1927 en Dwarsgracht zag al vroegtijdig in dat het belangrijk was om de ijsclubs onderling te organiseren en was dan ook betrokken bij de oprichting van het KNSB Gewest Overijssel op 13 januari 1934.

We organiseren een veelheid aan activiteiten:

• op ons eigen kleine ijsbaantje kan al heel snel geschaatst worden.
  • we vegen banen.
  • we organiseren samen met ijsclub Blokzijl de Dwarsgrachter Natuurtocht en samen organiseren we ook de Blokzijler Merentocht.
  • we zijn mede-organisator van de Noordwesthoekrit   en de Hollands-Venetiëtocht   .
  • aan het begin van het seizoen gaan we naar Thialf schaatsen, waarbij de focus op de jeugd ligt.

Wil je lid worden?

Voor het uitvoeren van de activiteiten maken wij kosten. Óók moeten machines worden onderhouden en vervangen. Wil je ons in onze werkzaamheden ondersteunen dan kunt je lid worden van onze vereniging.

Inhoud lidmaatschap:

• schaatsen op ons eigen kleine ijsbaantje. Deze is altijd als een van de eersten open in de regio. In de avond verlichten we de ijsbaan.
  • bij wat langere vorst organiseren we “wedstrijden” en spelletjes op het ijs voor de jeugd en de senior leden.
  • Je kunt tegen een gereduceerd tarief deelnamen aan onze eigen Dwarsgrachter Natuurtocht.
  • Het innen van het contributiegeld doen we middels automatische incasso of het overmaken per bank via een betaalverzoek.
  • Het lidmaatschap bedraagt 1 Euro tot 18 jaar en 5 Euro vanaf 18 jaar per persoon.
  • Begin december schrijven wij de contributie automatisch van je rekening af of je ontvangt een betaalverzoek.
  • Wil je lid worden, stuur dan een email naar [email protected] met je naam, adres, aantal jeugdleden en het aantal volwassenen.

Vrijwilligers

Tijdens een toertocht hebben we een groot aantal vrijwilligers nodig om bijvoorbeeld banen te vegen, parkeren te verzorgen, uitgifte van medailles, scannen etickets, verkeersregelaars, etc… Als je vrijwilliger bent geweest dan mag je ook samen met je partner komen naar ons slotfeest aan het einde van het seizoen als er een toertocht is geweest.

Heb je interesse om vrijwilliger te zijn stuur dan een email naar [email protected]