Tocht

Bestellen

De eticketing voor IJsclub Dwarsgracht wordt verzorgd door de Vereniging Noordwesthoekrit Federatie en via deze link   kun je de tickets bestellen. Als je vragen hebt, kun je ons een bericht sturen via [email protected]

We hebben verschillende afstanden (9, 15 of 35 km) waaraan je kunt deelnemen. Alle tochten zijn unieke kilometers; er worden dus geen rondjes geschaatst. Let op: je kunt voor de 9 en 15 km niet starten in P4 - Blokzijl; houd daar rekening mee tijdens het bestellen.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws tijdens de tocht via ons Telegram kanaal op https://t.me/Dwarsgracht

Startlocaties, parkeren en voorbeeld ticket

Qrcode blok op het eticket

Hierboven zie je een stukje van een voorbeeld eticket waarop de qrocde is afgedrukt. Op je eticket staat waar je moet starten; zie het gemarkeerde veld. Op vertoon van je eticket kun je op de volgende parkeerplaatsen gratis parkeren. Volg de instructies van verkeersregelaars nauwlettend op.

1. P1 - Dwarsgracht
  2. P2 - Cornelisgracht
  3. P3 - Thijssengracht
  4. P4 - Blokzijl

Druk het eticket af zodat je het als stempelkaart kunt gebruiken. Je kunt direct het ijs op en gaan schaatsen.

Routekaart

De routekaart is te vinden op https://tinyurl.com/OV20-route   . Zorg er voor dat je Google Maps hebt geïnstalleerd op je telefoon. Open de route door op je telefoon rechts boven te klikken (het open vierkant “Grotere kaart weergeven”). Kies dan in de legenda de onderdelen die je zichtbaar wilt hebben. Zet vervolgens GPS aan en je kunt precies zien waar je bent ten opzichte van de route, EHBO-post, stempelpost, … Als je gebruik maakt van Google Maps kun je ook heel gemakkelijk het thuisfront laten weten waar je bent door je locatie te delen   via Google Maps met je familie en/of vrienden.

Medailles

Als je de route hebt geschaatst en je hebt alle stempels van de stempelposten op je e-ticket staan, dan kun je bij je startplaats een leuke herinneringsmedaille afhalen. Je e-ticket zal worden gescand en er wordt gecontroleerd of alle stempels aanwezig zijn. Klop dit allemaal dan krijg je je medaille. Je kunt je medaille alleen in ontvangst nemen op de startlocatie die vermeld staat op je e-ticket! Dat kun je hier doen:

1. P1 - Dwarsgracht bij CR “Otterskooi”
  2. P2 - Cornelisgracht bij Histomobile
  3. P3 - Thijssengracht in de tent
  4. P4 - Blokzijl in MFC “De Ploats”

EHBO

We willen graag dat eenieder veel plezier beleeft aan onze schaatstocht. Zorg er voor dat je goed bent voorbereid; kijk hier voor praktische tips   . Toch kan het natuurlijk gebeuren dat je iets overkomt en we willen je dan graag zo goed mogelijk verder helpen. Hieronder een aantal stappen die je kunt gebruiken om te besluiten wat te doen:

1. In geval van levensgevaar direct 112 bellen
  2. Heb je een lichte blessure of dat je zelf met hulp van anderen verder kunt schaatsen, schaats dan naar de volgende EHBO-post. Je kunt precies zien waar je bent op de route met je telefoon en je weet dus hoever het is naar de EHBO-post. Ga dus in dit geval niet bellen naar het noodnummer
  3. Als de situatie ernstiger is, dan bellen naar het noodnummer dat staat op je e-ticket. Ook is het mogelijk dat je dit nummer gebruikt via WhatsApp, wat wel zo handig is om je exacte locatie door te geven. Als je echt niet verder kunt schaatsen, dan kan er worden besloten dat er een EHBO-medewerker op locatie komt met een quad om de situatie op te nemen en een besluit te nemen wat verder te doen